اداره‌کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی نسبت به  طرح‌های آموزشی توجه ویژه کند
اداره‌کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی نسبت به  طرح‌های آموزشی توجه ویژه کند
آرمان تبریز-فرماندار هشترود با بیان اینکه ۱۰ مدرسه اتاقکی در این شهرستان وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که اداره‌کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی و خیران مدرسه‌ساز دست به دست هم دهند و تعداد مدارس کانکسی را به صفر برسانند.

 

به گزارش آرمان تبریز از هشترود ؛ «فرید قشلاقی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مدارس این شهرستان افزود: علاوه بر لزوم احداث مدارس جدید و حذف این مدارس اتاقکی، ۷۰ مدرسه این شهرستان هم به تعمیر و نوسازی نیاز دارد.

وی تعداد مدارس هشترود را ۱۴۶ باب عنوان کرد و ادامه داد: ۲۵ مدرسه این شهرستان با قدمت بیش از ۴۰ سال در حال تخریب بوده و به صورت فوری به تجدیدبنا نیازمند است.

فرماندار هشترود همچنین توجه ویژه اداره‌کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی نسبت به تکمیل و تجهیز طرح‌ها و مراکز آموزشی این شهرستان را خواستار شد.

«قشلاقی» ابراز امیدواری کرد که در مهر سال جاری برخی از مدارس نیمه‌تمام در مناطق روستایی هشترود تکمیل شده و به آموزش و پرورش شهرستان تحویل داده شود.صورت اهتمام مسئولان، امکان بهره‌برداری از برخی مدارس در حال احداث هشترود طی مهر سال جاری وجود دارد.

وی اضافه کرد: متاسفانه مدرسه روستای «باباکندی رود» بخش مرکزی هشترود از سال ۱۳۹۶ توسط اداره‌کل نوسازی مدارس و خیران در حال احداث بوده و هنوز تکمیل نشده است.

فرماندار هشترود این را هم بیان کرد: این مدرسه تنها مدرسه این روستاست و دانش‌آموزان آن اکنون در مدرسه فرسوده و غیراستاندارد تحصیل می‌کنند.

«قشلاقی» در مورد مدرسه روستای «قویون‌قشلاقی» هم گفت: این مدرسه کاملا تجهیز شده اما تحویل داده نشده است و دانش‌آموزانش سال گذشته در حسینیه روستا تحصیل کردند.

وی از مسئولان امر خواست تا نسبت به رفع مشکل تحویل این مدرسه اقدام کنند تا دغدغه دانش‌آموزان و اولیای روستا طی مهر سال جاری رفع شود.

اسماعیل رحیمی / هشترود