نقش کلیدی خیرین در پیشرفت ورزش و لزوم حضور فعال آن‌ها
نقش کلیدی خیرین در پیشرفت ورزش و لزوم حضور فعال آن‌ها
آرمان تبریز: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اظهار داشت: به ورزش باید اهمیت داده شود تا فرهنگ سالم داشته باشیم. قطعا خیرین ورزش هم بیشترین کمک را خواهند کرد و بایستی حضور داشته باشند.

به گزارش آرمان تبریز، حجت الاسلام علی مطهری اصل در دیدار مدیران و کارکنان این اداره کل و جمعی از پیشکسوتان ورزش آذربایجان شرقی با وی به مناسبت هفته تربیت بدنی، اظهار کرد: امیدوارم مشکلی علیه تراکتور نباشد تا این تیم موفق شود البته شایسته است که ورزشکاران بومی نیز در این تیم حضور بیشتری داشته باشند.

وی به حمایت آقای زنوزی ازتیم تراکتور اشاره و اظهار کرد: از وی که در این برهه پشت ورزش و فوتبال استان ایستاده است قدردانی می کنم و البته جز افتخارات وی هم است که تیم محبوبی مانند تراکتور را مدیریت می کنند.

مطهری همچنین با اشاره به وضعیت تیم ماشین سازی گفت: پیگیر احیای تیم قدیمی ماشین سازی هم خواهم بود و از طریق مدیران مس این موضوع را هم پیگیری خواهم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ارزش جسم سالم به روح سالم است، اگر جسم مریض باشد روح نیز دچار ناراحتی می شود

مطهری ادامه داد: خداوند متعال انسان را از دو بعد جسمانی و روحانی خلق کرده و روح از عالی ترین مقامات خلقت است که در بند گل اسیر است.

وی گفت: جسم با وجود اینکه که کمترین ارزش را در خلقت دارد و قابل مقایسه با روح نیست، با این حال خداوند دستور داده که از جسم مراقبت شود و این موضوع همواره مورد تاکید امامان معصوم نیز بوده است.

حجت الاسلام مطهری با اشاره به تاثیرات جسم سالم افزود: باید ورزش هایی تقویت شود که به جسم انسان آسیب نرسد و ورزش باید در جهت سلامتی روح و جسم انسان باشد.

وی گفت: تیراندازی، شنا و اسب سواری از ورزش های مورد تاکید اسلام بوده و حتی پاداش نیز برای آن جایز است و باید ترویج شود.