به گزارش خبرنگار ما در آذربایجانشرقی؛ یعقوب هوشیار تصریح کرد: مدیران شهرداری باید به صورت مداوم و مستمر نظارت و پیگیریهای خود را انجام دهند و به هیچ عنوان اجازه ندهند مشکلات شهروندان حلنشده باقی بماند.
وی افزود: شعار ” شهر بیدار است ” را شهروندان قبول کرده اند و به کار شبانه روزی باید مدیران شهرداری عادت کنند.
شهردار در این رابطه گفت : طبق نظرسنجی صورت گرفته مردم از فعالیت های شبانه روزی مطلع هستند و از اجرای شبانه روزی پروژه های عمرانی و خدماتی استقبال شده است.
شهردار تبریز با اشاره به حساسیت ویژه خود در قبال مشکلاتی نظیر تکدیگری در سطح شهر، تأکید کرد: نباید هیچ فردی به عنوان متکدی در خیابانها و معابر عمومی دیده شود.
وی اعلام کرد: مدیران مناطق شهرداری باید بهطور مستمر و شبانهروزی وضعیت شهر را بررسی کنند و از هر گونه رفتار غیرقانونی در سطح شهر جلوگیری کنند.
وی با اظهار اینکه تکدیگری نه تنها تصویر ناخوشایندی از تبریز به نمایش میگذارد، بلکه موجب ایجاد نارضایتی در میان شهروندان میشود از تمام مدیران خواست تا در این زمینه حساسیت بیشتری به خرج دهند و در صورت مشاهده چنین مشکلاتی، فوراً اقدام کنند چرا که یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد مدیران جمع آوری متکدیان است.
هوشیار در بخش دیگری از سخنان خود به ساختوسازهای غیرمجاز اشاره کرد و افزود : ساختوساز غیر مجاز خط قرمز شهرداری است.
وی تأکید کرد: این گونه فعالیتها میتواند به نظم و زیبایی شهری آسیب برساند و باید تخریب این ساختوسازها با قاطعیت و سرعت ادامه یابد.
شهردار تبریز همچنین به لزوم برخورد جدی با مفسدین مالی در درون شهرداری اشاره کرد و گفت: افرادی که در داخل شهرداری اقدام به فساد میکنند، نه تنها به سیستم آسیب میزنند، بلکه اعتماد مردم را نیز از بین میبرند. باید با این افراد بدون هیچگونه مماشاتی برخورد شود.
هوشیاربا اشاره به حساسیت سیستم حمل و نقل شهری، اظهار کرد: با توجه به استفاده روزانه بیش از ۲۵۰ هزار شهروند از اتوبوس، سیستم اتوبوسرانی شهر نیازمند توجه و نظارت بیشتری است و هرگونه اختلال در این سیستم میتواند موجب نارضایتی عمومی شود.
وی از مدیران شهرداری خواست که به طور جدی مشکلات اتوبوسها را پیگیری کنند و خدماترسانی به شهروندان در این بخش را بهبود بخشند تا مردم احساس راحتی و رضایت بیشتری داشته باشند.
هوشیار همچنین بر اهمیت اطلاعرسانی شفاف و به موقع در خصوص عملکرد شهرداری تأکید کرد. وی گفت: مردم حق دارند از تمام اقدامات شهرداری آگاه شوند و باید این اطلاعات بهصورت منظم و دقیق در اختیار آنها قرار گیرد. به گفته وی، اطلاعرسانی صحیح و به موقع نه تنها به افزایش اعتماد مردم به مدیریت شهری کمک میکند، بلکه باعث ایجاد ارتباط نزدیک میان شهرداری و شهروندان خواهد شد.