دستگاه‌ها پیگیر جدی جذب اعتبارات مصوب از دستگاه‌های ملی باشند
دستگاه‌ها پیگیر جدی جذب اعتبارات مصوب از دستگاه‌های ملی باشند
استاندار آذربايجان شرقي با انتقاد از عملكرد ضعيف برخي از دستگاه هاي استان در پيگيري تخصيص اعتبارات و پيشرفت پروژه‌ها گفت: لازم است دستگاه‌ها پيگير جدي جذب اعتبارات مصوب از دستگاه‌هاي ملي باشند.

به گزارش آرمان تبریز، عابدین خرم با حضور در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به بررسی وضعیت منابع اعتباری و عملکرد دستگاه های اجرایی در این خصوص پرداخت و اظهار کرد: بیشترین پیگیری جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری مربوط به منابع عمومی برنامه و بودجه کشور، استان و ماده ۵۶ بوده و بانک ها آنطور که باید اقدامی صورت نداده اند.

وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌هایی که متولی پروژه ها ‎هستند مطالبات خود را به هر نحو ممکن دریافت دارند.

خرم ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید پیگیر جذب یا عدم جذب اعتبارات مربوط به استان، همچنین پیشرفت پروژه ها توسط دستگاه‎های مختلف اجرایی باشد و هر مبلغی که وارد استان می‌شود و کنترل پروژه‌ها تحت مسوولیت این سازمان اتفاق افتد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های مربوط به آب و فاضلاب تصریح کرد: این پروژه ها باید در اولویت تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری قرار گیرند و هر چه سرع تر تکمیل شوند.

خرم در عین حال بر لزوم تکمیل پروژه های مربوط به سدها، پایاب سدها و تامین آب شرب از طریق این سدها تاکید کرد.

این مسوول وضعیت تخصیص اعتبارات مربوط به پروژه های آب منطقه ای استان را نیز مطلوب دانست و افزود: آب منطقه ای باید سرعت کار خود را بالا برده و نسبت به فعال شدن پروژه ها اهتمام بیشتری داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی از دستگاه های استان در پیگیری تخصیص اعتبارات و پیشرفت پروژه‌ها سه دستگاه مدیریت و برنامه ریزی، اقتصاد و دارایی و دیوان محاسبات را مکلف کرد وضعیت منابع، پیشرفت پروژه‎ها و عملکرد هر یک از دستگاه های متولی را پیگیری کرده و گزارش اقدامات را ارائه دهند.

در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی به بیان آخرین وضعیت دریافت اعتبارات و وضعیت پیشرفت پروژه های مربوطه پرداختند.