بزودی دومین سکو ساندا ووشو استان در جلفا افتتاح می شود
بزودی دومین سکو ساندا ووشو استان در جلفا افتتاح می شود
آرمان تبریز: دومین سکو ساندا ووشو استان در جلفا با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان توسط منطقه آزاد ارس احداث وبزودی افتتاح خواهد شد.
به گزارش آرمان تبریز، عبدالعلی ابراهیمی رییس هیات ووشو استان درگفت گویی اعلام کرد:  در حال حاضر ۱۸ هیات شهرستان‌ در سطح استان فعال هستند و طبق آخرین آمار حدود ۲۵۰۰ ورزشکار سازماندهی شده را در اختیار داریم‌.
او ادامه داد: از این تعداد هیات فعال در بین شهرستان‌ها، شبستر، چاراویماق و جلفا ازجایگاه خوبی برخوردارهستند.
ابراهیمی افزود: ووشوی استان برخلاف دهه های گذشته در رده سنی بزرگسالان حرفی برای گفتن ندارد اما در سایر رده ها، پیشرفت های خوبی صورت گرفته ودستیابی به نتایج مقبول وایده ال به آینده این رشته امیدواریم.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری مجمع سالیانه هیات ووشو به همراه رئیس فدراسیون، سکو ساندا ووشو در جلفا را افتتاح خواهیم کرد. این سکو ساندا با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان توسط منطقه آزاد ارس ساخته شده است.
وی ادامه داد: برای نخستین بار تیم جوانان چاراویماق با نام این شهرستان در لیگ کشوری حضور می یابد که نشانگر توسعه این رشته در همه جای استان است.
ابراهیمی به اعزام تیم های استانی به مسابقات کشوری و برگزاری مسابقات در استان برای ایجاد انگیزه در بین ووشوکاران اشاره کرد و گفت: هیات برای اینکه علاقه مندان این رشته به راحتی در مسابقات حاضر شوند ریالی بابت حضور یا اعزام از آنها دریافت نمی کند.
وی به حضور بنیامین کرمی در اردوی تیم ملی نوجوانان در ساندا اشاره کرد و افزود: در صورتیکه این ورزشکار استان این مرحله را پشت سر بگذارد با تیم ملی به مسابقات جهانی برونئی اعزام می شود.
ابراهیمی گفت: به درخشش این نوجوان در المپیک ۲۰۲۵ ووشو جوانان، امیدواریم و حمایت های لازم را انجام خواهیم داد.
وی، نبود حامی در این رشته را بزرگ ترین چالش ووشو عنوان کرد و گفت: مدرسه سازی و بیمارستان سازی و کمک به نیازمندان از سوی خیران در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه شده، اما در ورزش جا نیافتاده و متاسفانه بخش اعظم کارخانجات صنعتی استان وبویژه تبریز با مقوله ورزش تاحدودی بیگانه هستند که امیدواریم مسوولان استانی تدابیری را درجهت ترغیب وتشویق حامیان مالی ورزش بیاندیشند.
                                                     خبرنگار – حبیب چرندابی